Оцінювання та нормативи


ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІ

оцінювання результатів навчання учнів/учениць 5-9-х класів Свідоцтво досягнень

·          Розвиває особистісні якості в процесі фізичного виховання

·          Володіє технікою фізичних вправ

·          Здійснює фізкультурно-оздоровчу діяльність

Група результатів 1. Формування психічної та соціально-психологічної сфер засобами фізичного виховання

·          Визначає мету систематичної рухової діяльності [ФІО 1.1];

·          Формує вольові якості у процесі виконання фізичних вправ [ФІО 1.2];

·          Розвиває свої когнітивні властивості у процесі фізичного виховання [ФІО 1.3];

·          Виконує різні соціальні ролі під час взаємодії у процесі рухової (спортивно-ігрової) діяльності [ФІО 1.4];

·          Дотримується етичних норм у руховій діяльності [ФІО 1.5]

Група результатів 2. Систематичні заняття фізичними вправами, володіння технікою фізичних вправ

·          Демонструє техніку фізичних вправ [ФІО 2.1];

·          Моделює рухову діяльність [ФІО 2.2];

·          Виконує фізичні вправи під час ігрової та змагальної діяльності [ФІО 2.3]

Група результатів 3. Усвідомлення значення фізичної/рухової активності для підтримування стану здоров’я та задоволення у процесі фізичного виховання

·          Пізнає факти, явища та закономірності фізичної культури і спорту [ФІО 3.1];

·          Контролює свій фізичний стан під час рухової діяльності [ФІО 3.2];

·          Дотримується здорового способу життя через фізкультурно-оздоровчу діяльність [ФІО 3.4];·          Дотримується правил безпечної поведінки під час фізкультурно-оздоровчої діяльності [ФІО 3.5]

 

Бал

 



Група 1. Формування психічної та соціально-психологічної сфер засобами фізичного виховання

Група 2. Систематичні заняття фізичними вправами, володіння технікою фізичних вправ

Група 3. Усвідомлення значення фізичної/рухової активності для підтримування стану здоров’я та задоволення

у процесі фізичного виховання

1

Учень / учениця не бере практичної участі у фізичних заняттях та під час оздоровчих вправ, не проявляє інтересу до власного фізичного розвитку

демонструє мінімальний інтерес до фізичної активності, не виявляє бажання співпрацювати з іншими та уникає участі в будь-яких

групових діях під час уроку

учень не дотримується правильної техніки виконання вправ, часто допускає помилки, не враховує основні правила та

рекомендації вчителя

не бере участі у процесі фізичної / рухової активності, демонструє мінімальний інтерес до здорового способу життя та активних видів відпочинку

2

Учень / учениця                    демонструє                  мінімальний

активний рівень зацікавленості у фізичних

відтворює незначну частину вправ,

не може ефективно співпрацювати

демонструє                  мінімальне

розуміння    техніки    виконання

демонструє     мінімальну     участь                         під                   час

фізичної / рухової        активності,                                       що                                       є


 

активностях, не виконує фізичні вправи чи

фізкультурно-оздоровчі завдання

з іншими учнями, не зацікавлений

у власному розвитку

вправ,                   вправи                 виконує

недостатньо точно

недостатньою для підтримки здоров'я

3

Учень / учениця демонструє обмежений рівень інтересу до фізичних / рухових активностей, іноді демонструє елементи правильної техніки виконання вправ, але це відбувається лише з

допомогою вчителя

демонструє часткову участь у відпрацюванні        різноманітних завдань; під час уроку не проявляє ініціативу у власному розвитку та

вміння співпрацювати

частково демонструє елементи правильної техніки виконання вправ, однак допускає помилки, що впливають на результат

демонструє    мінімальну     участь     у фізичній / руховій активності, проте це відбувається лише з настанови вчителя

4

Учень / учениця демонструє незначний інтерес до фізичних вправ, проте інколи бере участь в іграх та оздоровчих вправах

іноді бере участь у відпрацюванні різноманітних завдань, демонструє мінімальну                взаємодію                              з

однолітками

демонструє часткове розуміння техніки вправ, виконує їх правильно, але з неточностями

іноді бере участь у фізичній / руховій активності, однак не демонструє її на постійній основі

5

Учень / учениця демонструє середній рівень зацікавленості, регулярно бере участь у загальнорозвивальних вправах та оздоровчих вправах, однак не виявляє значного ентузіазму

епізодично демонструє окремі вольові якості під час виконання фізичних вправ, деякі ознаки співпраці та активності у власному

розвитку

демонструє середній рівень техніки виконання вправ, допускає мінімальну кількість помилок,     однак     не     завжди

виявляє стабільність у виконанні

демонструє середній рівень участі   у фізичній / руховій активності, але не завжди зі значним ентузіазмом

6

Учень / учениця демонструє інтерес до фізичних занять та здорового способу життя, регулярно бере участь у загальнорозвивальних вправах та завданнях, звертаючись за допомогою до вчителя

демонструє середній рівень участі та співпраці з іншими учнями, епізодично виявляє вольові якості під час виконання фізичних вправ

демонструє добре засвоєну техніку вправ, але допускає неточності в рухах чи певних вправах, що потребують покращення після демонстрації

вчителем

учень демонструє обмежений рівень участі у фізичній / руховій активності, однак йому не вистачає систематичності та постійності у ході виконання вправ

7

Учень / учениця демонструє достатній рівень зацікавленості й активності; регулярно бере участь у фізичних та оздоровчих вправах, виявляючи до них певний інтерес

активно бере участь у групових завданнях, активно взаємодіє з однолітками та проявляє елементи лідерства

добре володіє технікою виконання вправ, демонструючи неабияку              точність                         та стабільність, допускає незначну кількість помилок

демонструє достатній рівень участі у фізичній активності, займається фізкультурно- оздоровчою діяльністю, виявляючи до неї певний інтерес

8

Учень / учениця демонструє високий рівень зацікавленості фізичною активністю, бере активну участь в оздоровчих заходах

демонструє співпрацю та взаємодію з однолітками в командних іграх, бере активну участь у групових завданнях, виявляє                   високий                       рівень самостійності

демонструє вправність у ході виконання завдань, проте виявляє недосконалість у техніці їхнього виконання

учень виявляє достатній рівень участі та активності у фізичній / руховій активності, дотримується здорового способу життя

9

Учень / учениця демонструє високий рівень

фізичної активності, регулярно займається фізичними      та                оздоровчими                     вправами,

демонструє                 неабиякий                         рівень

співпраці та лідерських якостей; бере активну участь у досягненні

виявляє майстерність у техніці

виконання                вправ;               виконує вправи    майже             ідеально,                без

демонструє високий рівень участі у фізичній

активності,                виявляє               значний                інтерес                        до здорового способу життя


 

виявляючи інтерес до здорового способу життя, однак у процесі відтворення вправ після демонстрації вчителя допускає незначні

помилки

спільних цілей в командних іграх

помилок       та       з                      високою ефективністю

 

10

Учень / учениця демонструє високий рівень зацікавленості та систематичності під час виконання різних вправ, надає перевагу фізичній активності як важливому складнику свого життя

демонструє високий рівень співпраці в командних іграх, ефективно взаємодіє з однолітками та постійно сприяє їхньому розвитку

демонструє високу техніку виконання фізичних вправ у ході ігрової та змагальної діяльності, самостійно                            обирає

найефективніший                              спосіб

виконання фізичних вправ

виявляє високий рівень фізичної активності, регулярно та якісно виконує  фізичні вправи

11

Учень / учениця демонструє винятковий рівень зацікавленості та дедукації, виявляє особливий інтерес до фізичної активності й власного розвитку

демонструє вольові якості у процесі рухової активності, розуміє власну роль у ході командної гри, на високому рівні аналізує як власні сильні та слабкі якості, так і відповідні якості суперника

систематично                   демонструє вольові якості у процесі рухової активності, визначає власну роль та завдання для підсилення командної взаємодії та основі аналізу сильних та слабких сторін, як свої, так і команди

демонструє високий рівень участі у командній діяльності, виявляє неабияку фізичну активність та приділяє чимало часу фізкультурно-оздоровчим вправам, що відображається на його загальному стані здоров’я та фізичній формі, добирає фізичні вправи для регулювання власного емоційного

стану

12

Учень / учениця демонструє виняткову зацікавленість у фізичній активності, демонструє винятковий інтерес до фізичних занять та оздоровчих вправ, що є ключовим складником його життя, аналізує власні навчальні дії, планує свій подальший освітній поступ, ініціює, планує й організовує співпрацю в групах з метою досягнення навчальних цілей, виконання дослідницьких /

творчих завдань

демонструє та визначає власну роль у командній діяльності, стимулює     однолітків                    до досягнення високих цілей, виявляючи їхню співпрацю та лідерство

демонструє                    бездоганне виконання вправ, гармонію та точність рухів, пропонує одноліткам ефективний спосіб виконання фізичних вправ

демонструє особливу фізичну активність, систематично та цілеспрямовано займається фізкультурно-оздоровчою діяльністю, вміє себе якісно оцінювати



ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА

Основними функціями оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури є контролююча, навчальна, діагностична і виховна.
Рівень навчальних досягнень (початковий, середній, достатній, високий) учитель визначає за показником навчального нормативу основної групи та за технічними показниками виконання рухової дії.
Головними вимогами під час виставлення балу за виконання рухових дій є комплексне оцінювання знань, техніки виконання фізичних вправ за сприятливих для учня умов та нормативних показників.
Обов’язковою умовою оцінювання є: здійснення особистісно-орієнтованого підходу (створення умов, що відповідають особливостям розвитку учня, рівню його фізичної підготовленості, стану здоров’я); своєчасне інформування учня про результати його навчальних досягнень  з коротким аналізом виконання ним рухових дій.
                Критерії оцінювання


Рівні навчальних досягнень учнів
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень




І
Початковий

1
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета, необхідні для розрізнення та виконання певних елементів фізичних вправ з допомогою вчителя
2
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом  на елементарному рівні, може розрізняти та виконувати окремі елементи фізичних вправ з допомогою вчителя
3
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом  на початковому рівні, розрізняє елементи техніки виконання фізичних вправ, може виконувати нормативний показник низького рівня





ІІ
Середній
4
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом  на рівні, вищому за початковий, розрізняє елементи техніки виконання фізичних вправ. Може виконувати більшість елементів фізичних вправ з незначними помилками
5
Учень (учениця) виявляє розуміння основних положень навчального матеріалу. Може виконувати технічно правильно окремі фізичні вправи, визначені навчальною програмою
6
Учень (учениця) виявляє знання і розуміння основних положень навчального матеріалу. Може з допомогою вчителя аналізувати і виправляти допущені помилки. Здатний виконувати окремі контрольні навчальні нормативи та вправи обов’язкових комплексних тестів оцінювання стану фізичної підготовленості, виконувати більшість елементів фізичних вправ з незначними помилками





ІІІ
Достатній
7
Учень (учениця) виявляє знання і розуміння більшої частини навчального матеріалу. Здатний застосовувати навчальний матеріал для виконання фізичних вправ, визначених навчальною програмою
8
Учень (учениця) має достатньо повні знання, вільно застосовує вивчений матеріал, уміє аналізувати допущені помилки й робити висновки.  Володіє технікою виконання фізичних вправ, виконує вправи обов’язкових комплексних тестів оцінювання стану фізичної підготовленості
9
Учень (учениця) вільно володіє навчальним матеріалом, уміло застосовує його на практиці. Виконує контрольні навчальні нормативи і вимоги, вправи для обовязкового повторення і домашніх завдань






ІV
Високий
10
Учень (учениця) має повні, глибокі знання, вміло володіє навчальним матеріалом, знає техніку  виконання фізичних вправ. Рівень умінь і навичок та фізичної підготовленості дає змогу якісно виконувати контрольні навчальні нормативи і вимоги
11
Учень (учениця) володіє узагальненими, міцними знаннями, технікою виконання  фізичних вправ. Уміло застосовує їх на практиці. Виконує контрольні навчальні нормативи і вимоги на високому рівні
12
Учень (учениця) має узагальнені, системні знання, інструктивні навички техніки виконання фізичних вправ та обов’язкових комплексних тестів оцінювання стану фізичної підготовленості





ФУТБОЛ

Орієнтовні навчальні нормативи


Ріквивчення

Навчальні нормативи
Рівень компетентності
низький
середній
достатній
високий
1 ріквивчення
6 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні або задану половину футбольних воріт з відстані 7 м
Хл.
1 або жодного влучного удару
2
3
4–6
Дівч.
Жодного влучного удару
1
2
3–6
6 передач м’яча з місця на точність партнеру одним із вивчених способів з відстані 7 м
Хл.
1 або жодної
правильно вико­наної передачі
2
3
4–6
Дівч.
Жодної правиль­но виконаної передачі
1
2
3–6
2 ріквивчення
5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота або задану половину футболь­них воріт з відстані 7 м
Хл.
1 або жодного влучного удару
2
3
4–5
Дівч.
Жодного влучного удару
1
2
3–5
4 передачі м’яча з місця на точність партнеру одним із ви­вчених способів з відстані 7 м
Хл.
1 або жодної правильно вико­наної передачі
2
3
4–5
Дівч.
Жодної правиль­но виконаної передачі
1
2
3–5
3 ріквивчення
5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота або задану половину футболь­них воріт з відстані11 м
Хл.
1 або
жодного влучного удару
2
3
4–6
Дівч.
Жодного влучного удару
1
2
3–6
4 спроби ведення м’яча одним із вивчених способів на швидкості
Хл.
1 або жодної правильно вико­наної спроби
2
3
4–5
Дівч.
Жодної правиль­но виконаної спроби
1
2
3–5
4 ріквивчення
5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота
Хл.
1 або
жодного влучного удару
2
3
4–5
або задану половину футболь­них воріт з відстані11 м
Дівч.
Жодного влучного удару
1
2
3–5
5 спроб обведення стояків (фішок)
Хл.
1 або жодної правильно вико­наної спроби
2
3
4–5
Дівч.
Жодної правиль­но виконаної спроби
1
2
3–5
5 ріквивчення
5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота або задану половину футбольних воріт з відстані16,5 м (з-за меж штрафного майданчика)
Хл.
1 або жодного влучного удару
2
3
4–5
Дівч.
Жодного влучного удару
1
2
3–5
5 ударів на точність одним із вивченихспособів у гандбольні ворота або задану половину футбольних воріт з відстані
11 м після ведення м’яча
Хл.
1 або жодного влучного удару
2
3
4–5
Дівч.
Жодного влучного удару
1
2
3–5
5 ударів по м’ячу серединою лобана точність у руки партнерові
Хл.
1 або жодного правильно вико­наного удару
2
3
4–5
Дівч.
Жодного пра­вильно викона­ного удару
1
2
3–5
Для воротарів: 5 ударів по м’ячу ногою з рук на дальність і точ­ність з розбігу не більше 4 кроків, не виходячи за межі штрафного майданчика, в умовному кори­дорі шириною 10 м
Хл.
1 або жодного правильно вико­наного удару
2
3
4–5
Дівч.
Жодного пра­вильно викона­ного удару
1
2
3–5
Для воротарів: 5 кидків м’яча на дальність і точність одним із ви­вчених способів з розбігу не біль­ше 4 кроків, не виходячи за межі штрафного майдан-чика, в умов­ному коридорі шириною3 м
Хл.
1 або жодного правильно вико­наного кидку
2
3
4–5
Дівч.
Жодного пра­вильно викона­ного кидку
1
2
3–5




ВОЛЕЙБОЛ





Рік вивчення


Навчальні нормативи

Рівень компетентності
низький
середній
достатній
високий
1 рік вивчення
Передача м’яча над собою двома руками зверху
Хл.
до 3
3
4
5
Дівч.
до 2
2
3
4
Прийом м’яча знизу над собою
Хл.
до 2
3
4
5
Дівч.
1
2
3
4
2 рік вивчення
Передача м’яча в стіну двома руками зверху (відстань 3 м)
Хл.
до 4
4
5
6
Дівч.
до 3
3
4
5
Прийом м’яча знизу від стіни (відстань 2 м)
Хл.
до 3
3
4
6
Дівч.
до 2
2
3
4
3 рік вивчення
Передача м’яча двома руками зверху в парах (відстань 2 м)
Хл.
до 3
3
5
6
Дівч.
до 3
3
4
5
Прийом та передача м’яча двома руками знизу в парах (відстань 3 м)
Хл.
до 2
2
3
4
Дівч.
0
1
2
3
Нижня пряма або бокова подачі
(6 спроб)
Хл.
1
2
3
4
Дівч.
0
1
2
3
4 рік вивчення
Передача м’яча двома руками звер­ху через сітку в парах
Хл.
до 3
3
4
5
Дівч.
до 2
2
3
4
Прийом та передача м’яча двома руками знизу в парах
Хл.
до 2
2
3
4
Дівч.
0
1
2
3
Верхня пряма подача (7 спроб)
Хл.
1
2
3
4
Дівч.
0
1
2
3
5 рік вивчення
Передача м’яча двома руками звер­ху через сітку в парах
Хл.
до 4
4
5
6
Дівч.
до 3
3
4
5
Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах
Хл.
до 4
4
5
6
Дівч.
до 3
3
4
5
Верхня пряма подача (6 спроб)
Хл.
до 2
2
3
4
Дівч.
0
1
2
3

Рік вивчення

Навчальні нормативи
Рівень компетентності
низький
середній
достатній
високий
6 рік
вивчення
10 верхніх (хл.); нижніх (дівч.) пря­мих подач  на влуч­ність у зазначену викладачем зону
Хл.
4
6
8
9
Дівч.
2
5
6
8
6 передач на точність через сітку із зон 2, 3, 4
(в зазначену зону)
Хл.
2
3
5
6
Дівч.
1
2
3
5
7 рік вивчення
10 прямих верхніх подач: на точність в зазначену зону (хл.); в ігровий майданчик (дівч.)
Хл.
4
5
6
7
Дівч.
2
4
5
6
6 передач на точність через сітку із зони  2, 3, 4 (в зазначену зону)
Хл.
2
3
4
5
Дівч.
1
2
3
4





ГІМНАСТИКА





Рік вивчення

Навчальні нормативи
Рівень компетентності
низький
середній
достатній
високий
1 рік вивчення
Підтягування(кількість разів)
Хл.
у висі
до 2
2
3
4
Дівч.
у висі лежачи
до 3
3
6
8
Згинання та роз-гинання рук в упорі лежачи
(кількість разів)
Хл. від підлоги
до 4
4
7
10
Дівч.
від лави
до 4
4
6
8
Нахил уперед з положення си-дячи (см)
Хл.
до 2
2
3
5
Дівч.
до 5
5
7
10
Піднімання ту-луба в сід за 30 с
Хл.
до 10
10
20
28
Дівч.
до 9
9
18
27
2 рік вивчення
Підтягування(кількість разів)
Хл.
у висі
до 2
2
4
5
Дівч.
у висі лежачи
до 4
4
8
12
Згинання та роз-гинання рук в упорі лежачи
(кількість разів)
Хл. від підлоги
до 6
6
10
14
Дівч.
від лави
до 5
5
7
9
Нахил уперед з положення си-дячи (см)
Хл.
до 2
2
4
6
Дівч.
до 6
6
8
11
Піднімання ту-луба в сідза 30 с
Хл.
до 11
11
19
29
Дівч.
до 10
10
18
28
3 рік вивчення
Підтягування(кількість разів)
Хл.
у висі
до 3
3
5
7
Дівч.
у висі лежачи
до 5
4
10
15
Згинання та роз-гинання рук в упорі лежачи
(кількість разів)
Хл.
від під-логи
до 9
9
14
18
Дівч.
від лави
до 6
6
9
12
Нахил уперед з положення си-дячи (см)
Хл.
до 2
2
4
7
Дівч.
до 7
7
9
12
Піднімання ту-луба в сід за 30 с
Хл.
до 12
12
20
30
Дівч.
до 11
11
19
29
4 рік вивчення
Підтягування(кількість разів)
Хл.
у висі
до 3
3
6
8
Дівч.
у висі лежачи
до 5
5
12
16
Згинання та роз-гинання рук в упорі лежачи
(кількість разів)
Хл. від підлоги
до 10
10
15
20
Дівч.
від лави
до 7
7
10
13
Нахил уперед з положення си-дячи (см)
Хл.
до 2
2
5
8
Дівч.
до 8
8
10
13
Піднімання ту-луба в сід за 30 с
Хл.
до 13
13
21
31
Дівч.
до 12
12
20
30
5 рік вивчення
Підтягування(кількість разів)
Хл.
у висі
до 3
3
7
10
Дівч.
у висі лежачи
до 5
5
15
18
Згинання та роз-гинання рук в упорі лежачи
(кількість разів)
Хл. від підлоги
до 12
12
18
25
Дівч.
від лави
до 8
8
12
15
Нахил уперед з положення си-дячи (см)
Хл.
до 2
2
5
9
Дівч.
до 9
9
11
14
Піднімання ту-луба в сід за 30 с
Хл.
до 14
14
22
32
Дівч.
до 13
13
21
31





ЛЕГКА  АТЛЕТИКА



Ріквивчення

Навчальні нормативи
Рівень компетентності
низький
середній
достатній
високий
1 ріквивчення
Біг 30 м (с)
Хл.
Більше 7,0
7,0
6,5
5,8
Дівч.
Більше 7,4
7,4
6,9
6,2
Біг 60 м (с)
Хл.
Більше 11,8
11,8
10,8
10,0
Дівч.
Більше 12,0
12
11,2
10,5
Рівномірний біг (без урахування часу) (м)
Хл.
До 600
600
800
1000
Дівч.
До 500
500
800
1000
Стрибок у довжину з місця (см)
Хл.
До 120
120
140
160
Дівч.
До 110
110
120
140
Стрибок у дов-жину з розбігу способом «зігнувши
ноги» (см)
Хл.
До 240
240
260
280
Дівч.
До 200
200
220
240
Стрибок у висо-ту з розбігу спо-собом «перес-тупання» (см)
Хл.
До 70
70
80
90
Дівч.
До 60
60
70
80
Метання ма-лого м’яча на дальність (м)
Хл.
До 15
15
22
28
Дівч.
До 10
10
13
16
2 ріквивчення
Біг 30 м (с)
Хл.
Більше 6,7
6,7
6,2
5,6
Дівч.
Більше 7,1
7,1
6,6
6,0
Біг 60 м (с)
Хл.
Більше 11,5
11,5
10,6
9,8
Дівч.
Більше 11,8
11,8
11
10,4
Рівномірний біг(без ураху-вання часу) (м)
Хл.
До 700
700
1000
1200
Дівч.
До 600
600
800
1000
Стрибок у дов-жину з місця (см)
Хл.
До 130
130
150
170
Дівч.
До 120
120
130
150
Стрибок у довжи-ну з розбігу спо-собом «зігнув-ши ноги» (см)
Хл.
До 260
260
280
300
Дівч.
До 220
220
240
260
Стрибок у ви-соту з розбігу способом «пе-реступання» (см)
Хл.
До 75
75
85
95
Дівч.
До 65
65
75
85
Метання мало-го м’яча на дальність (м)
Хл.
До 17
17
24
30
Дівч.
До 12
12
15
18
3 ріквивчення
Біг 30 м (с)
Хл.
Більше 6,4
6,4
6,0
5,4
Дівч.
Більше 6,8
6,8
6,4
5,8
Біг 60 м (с)
Хл.
Більше 11,2
11,2
10,4
9,6
Дівч.
Більше 11,6
11,6
10,8
10,3
Рівномірний біг1000 м  (хв.с)
Хл.
Більше 5.30
5.30
5.00
4.40
Дівч.
Більше 6.00
6.00
5.30
5.10
Стрибок у дов-жину з місця (см)
Хл.
До 140
140
160
180
Дівч.
До 130
130
140
160
Стрибок у довжи­ну з розбігу спосо­бом «зігнувши ноги» (см)
Хл.
До 280
280
300
330
Дівч.
До 240
240
260
280
Стрибок у ви-соту з розбігу способом «пе-реступання» (см)
Хл.
До 80
80
90
100
Дівч.
До 70
70
80
90
Метання мало-го м’яча на дальність (м)
Хл.
До 20
20
26
34
Дівч.
До 14
14
16
20
4 ріквивчення
Біг 30 м (с)
Хл.
Більше 6,2
6,2
5,8
5,2
Дівч.
Більше 6,7
6,7
6,2
5,6
Біг 60 м (с)
Хл.
Більше 10,8
10,8
10,0
9,0
Дівч.
Більше 11,4
11,4
10,8
10,3
Рівномірний біг (хв.с)
Хл.
1500 м
Більше 8.00
8.00
7.20
6.50
Дівч.
1000 м
Більше 6.10
6.10
5.40
5.20
Стрибок у дов-жину з місця (см)
Хл.
До 150
150
170
185
Дівч.
До 130
130
145
165
Стрибок у дов-жину з розбігу способом «зіг-нувши ноги» (см)
Хл.
До 300
300
320
360
Дівч.
До 250
250
270
290
Стрибок у висоту з розбігу спосо­бом «пересту­пання» (см)
Хл.
До 85
85
95
105
Дівч.
До 75
75
85
95
Метання малого м’яча на дальність
Хл.
До 23
23
30
36
Дівч.
До 15
15
18
22
5 ріквивчення
Біг 30 м (с)
Хл.
Більше 6,0
6,0
5,6
5,0
Дівч.
Більше 6,7
6,7
6,0
5,5
Біг 60 м (с)
Хл.
Більше 10,4
10,4
9,8
8,8
Дівч.
Більше 11,4
11,4
10,6
10,2
Рівномірний біг (хв.с)
Хл.
1500 м
Більше 7.30
7.30
7.00
6.30
Дівч.
1000 м
Більше 6.20
6.20
5.40
5.20
Стрибок у дов-жину з місця (см)
Хл.
До 160
160
180
200
Дівч.
До 135
135
150
170
Стрибок у дов-жину з розбігу способом «проги­наючись» (см)
Хл.
До 320
320
340
390
Дівч.
До 250
250
270
300
Стрибок у висоту з розбігу спосо­бом «пересту­пання» (см)
Хл.
До 90
90
100
115
Дівч.
До 75
75
85
100
Метання мало-го м’яча на дальність (м)
Хл.
До 26
26
32
40
Дівч.
До 16
16
19
24
6 ріквивчення
Біг 30 м (с)
Хл.
Більше 5,7
5,7
5,3
4,7
Дівч.
Більше 6,6
6,6
5,9
5,5
Біг 100 м (с)
Хл.
Більше 15,9
15,9
15,3
14,5
Дівч.
Більше 18,0
18,0
17,5
16,8
Рівномірний біг1500 м (хв.с)
Хл.
Більше 7.30
7.30
7.00
6.20
Дівч.
Більше 9.00
9.00
8.30
7.45
Стрибок у довжину з місця (см)
Хл.
До 200
200
210
220
Дівч.
До 155
155
170
185
Стрибок у довжину з розбігу (см)
Хл.
До 350
350
380
410
Дівч.
До 250
250
280
310
Стрибок у ви-соту з розбігу способом «пе-реступання» (см)
Хл.
До 90
90
105
120
Дівч.
До 75
75
85
100
Метання ма-лого м’яча на дальність (м)
Хл.
До 35
35
45
50
Дівч.
До 16
16
20
25
7 ріквивчення
Біг 30 м (с)
Хл.
Більше 5,5
5,5
5,1
4,5
Дівч.
Більше 6,7
6,7
5,8
5,5
Біг 100 м (с)
Хл.
Більше 15,8
15,8
15,0
14,3
Дівч.
Більше 18,3
18,3
17,8
16,8
Рівномірний біг 
1500 (хв.с)
Хл.
Більше 7,20
7.20
6.50
6.10
Дівч.
Більше 8.50
8.50
8.20
7.40
Стрибок у довжину з місця (см)
Хл.
До 205
205
215
225
Дівч.
До 150
150
170
180
Стрибок у довжину з розбігусм)
Хл.
До 360
360
400
430
Дівч.
До 250
250
270
310
Стрибок у ви-соту з розбігуспособом «пере-ступання» (см)
Хл.
До 95
95
110
125

Дівч.
До 75
75
85
95
Метання малого м’яча на дальність
Хл.
До 40
40
50
55
Дівч.
До 17
17
21
25